بنابر اختلاف تاريخ نويسان، جمع بسياري از مردم كوفه با مسلم بن عقيل بيعت كردند كه برخي عدد آنها راتا چهل هزار نفرذكر كرده اند.چنان چه در نامه مسلم آمده است، دوازده هزار نفر هم نقل شده است.و برخي حتي نعمان نژبن بشير حاكم كوفه را در زمره بيعت كنندگاه با مسلم نقل كرده اند!و به هر صورت مسلم بن عقيل كه ديد مردم كوفه بيعت كرده اند،نامه اي به امام نوشت كه مضمون آن اين چنين است: به راستي كه فرستاده و پيك به خاندان خود دروغ نمي گويد،چون خود اودرسودوزيان آنها شريك است،واز مردم كوفه هيجده هزار نفر با من بيعت كرده اند وچون نامه من رسيد.در حركت شتاب فرما كه مردم همگي با شما هستندوبه خاندان معاويه نظري ندارند.امام نيز پس از نامه مسلم عازم كوفه شد.
سیر تا پیاز عاشورا...ما را در سایت سیر تا پیاز عاشورا دنبال میکنید
برچسب: بیعت مردم کوفه با امام حسین, نویسنده: بازدید: 374